Connect with us

O dosta toga još i dublje

Deset rečenica Viktora Orbana …

Objavljeno

- datum

S bloga O dosta toga još i dublje, našeg suradnika, prenosimo neka razmišljanja o Orbanu i odrazu na naše okružje

1. “Mi smo od onih koji misle da je jedina nada Evrope – kršćanstvo”. (8/02/2018)

2. “Ne vidimo ih kao izbjeglice, već kao muslimanske osvajače”. (11/01/2018)

3. “Najvažnija granica među ljudskim bićima jest duhovna granica koju zovemo nacija, i koja nas sve uzdiže do mogućnosti dijeljenja zajedničke kulture i tradicije. Naša nacionalna kultura čini nas onakvima kakvi smo”. (17/11/2017)

4. “Globalizam nastoji napraviti jednakim sve nacije na zemlji”. (24/10/2017)

5. “Bruxelles želi promjeniti Mađarsku u zemlju migranata.” (8/09/2017)

6. “Država koja nije u stanju zaštititi svoje granice nije država.” (28/07/2017)

7. “Moja je želja da Evropa bude Evropa i ne kraljevstvo Bruxellesa”. (27/06/2017)

8. “Brane Sorosa, neprijatelja eura”. (26/04/2017)

9. “Migracijska politika EU je trojanski konj terorizma”. (4/04/2017)

10. “Teroristi koriste migracijsko gibanje za doći nesmetano u Evropu”. (06/09/2015)


[1989., prije tek 29 godine, masovno se napuštao Istok. Tražio se “Zapadni Raj”. Paradoksalno, život je danas bolji – sve promjenjive uzimajući u obzir, počevši od atentata, ubadanja noževima, silovanjima, itd., čak niti uzimajući u obzir veću izloženost masonskim medijima na zapadu nego obrnuto -, mnogo bolji na istoku nego na zapadu.]

Slično kako neki opsjednuti reagira na blagoslovljenu vodu i raspelo, tako i europski birokrati reagiraju na Orbanove riječi.

Možemo li mi imati jednog Viktora? Početkom devedesetih godina od Mađarske su napravili prvog producera pornografskih filmova. Dakle, ako se takav prevrat desio u Mađarskoj, pa valjda ne mora biti nemoguće i kod nas!?

Ipak, par crta o našim razlikama koje mogu potuknuti na razmišljanje i orijentaciju:

A. Mađari su stara i monolitična država jednog kulturnog naroda. Katoličke tradicije, članica velikog Austrougarskog Carstva. Jedva su bili pod Turcima, kojima su dobro zagorčali život i postojanje. Sve su to dakle olakšanja u odnosu na nas.

B.  Naš prvi problem jest radikalni Islam, koji truje cijelu regiju. Dok se ne vidi, za dobrobit i mnogih “muslimana” da je to njihova najveća kob, nema pomaka na bolje. Vladika će Danilo reći u Gorskom Vijencu:

“Pa im poče demonski mesija
lažne vjere pružat poslastice.
Bog vas kleo, pogani izrodi,
što će turska vjera među nama?”

(Muslimani u BiH cinično optužuju Gorski Vijenac za kulturno i psihološko opravdanje pokolja u BiH. Ne, Gorski Vijenac je povijesni ep, pisan od čovjeka svog vremena, pišući o problemima svog vremena koji su mu bili pred očima i o kojima je mogao slobodno pisati, za razliku od nas danas. Ono što je prouzročilo rat i pokolj ne samo u BiH već diljem svijeta gdje su god muslimani u znatnom broju, jest Kuran i Šarija. Tko ne želi zatvarati oči pred stvarnošću, neka vidi i prozbori.)

A o odnosima Hrvata i Srba, više na blogu

Komentari

O dosta toga još i dublje

Modernističko “rješenje” za “pro multis”

Objavljeno

- datum

Koje su bile Isusove riječi pri uspostavljanju sakramenta euharistije na Posljednjoj Večeri? Vulgata, službeni prijevod Biblije na latinski odobren od Tridentinskog Sabora (koji vjerno čuva iskonsku kršćansku tradiciju), navodi u Matej 26;28:

“Hic est enim sanguis meus novi testamenti, qui pro multis effundetur in remissionem peccatorum.”

Šarić vjerno prevodi (u izbjeglištvu u Španjolskoj, u predkoncilsko vrijeme):

“… jer je ovo moja krv, krv Saveza, koja se prolijeva za mnoge, na oproštenje grijeha.”

Drugi citat vezan za pretvorbu vina u Krv Kristovu jest iz Sv. Marka, 14;24:

” Et ait illis : Hic est sanguis meus novi testamenti, qui pro multis effundetur.”

Šarić ponovno prevodi dobro, kao i sve katoličke Biblije onog vremena:

“Pritom im reče: ‘Ovo je moja krv, krv saveza koja se prolijeva za mnoge.”

Sv. Luka na 22;20 ostaje samo na:

“Similiter et calicem, postquam cœnavit, dicens : Hic est calix novum testamentum in sanguine meo, qui pro vobis fundetur.”

Koje opet Šarić sada netočno prevodi – ali s obzirom na korištenje riječi “čaša” umjesto “kalež” “calicem”, kako je na latinskom. Ostalo je u redu:

“Isto tako uze poslije večere čašu i reče: ‘Ova čaša Novi je savez u mojoj krvi koja se prolijeva za vas.”

Ovaj tekst nije sporan za temu ovog članka. Sv. Ivan ne govori o ustanovljenju euharistije, jer je to bilo dobro poznato kršćanima (njegovo Evanđelje je posljednje i dosta kasno pisano, barem kad su se počele širiti njegove kopije).

A sad pogledajmo poskoncilski prijevod fra Ljudevita Rupčića, prvo Sv. Matej:

“Pijte iz njega svi, jer to je moja krv, krv Saveza, koja se prolijeva za sve za oproštenje grijeha.”

Koristi “za sve” umjesto “za mnoge”!

Opet kod Sv. Marka:

“I reče im: ‘To je krv moja, krv Saveza, koja se prolijeva za Sve‘.”

Ponovno koristi “za sve”. Slično je i kod Bonaventure Dude, osamdesetih godina.

Odakle ova bitna razlika između pre i post koncilskog perioda? 

Jer se u međuvremenu odigrala Liturgijska Reforma, odmah nakon Sabora. Na toj reformi promjenjene su malo, ali vrlo polemično, riječi posvete posebno za Krv Kristovu. 

*(To je bio jedan od velikih razloga otpora u “tradicionalnom taboru”: promijenila se forma sakramenta koja je poticala od Apostolskog vremena. U najkraćem obliku: svaki sakramenat sastoji se od dva bitna elementa: materije i forme. Kod euharistije materija je kruh i vino, a forma su riječi koje moraju odgovarati značenju – moraju precizno izraziti ono što označavaju -, i moraju biti definirane od Crkve. Riječi posvete vina u Krv Kristovu dosežu do Apostolskih vremena – do prvih pisanih liturgijskih dokumenata -, i nisu bile mjenjene sve do reforme Pavla VI 1969. Te riječi su:

HIC EST ENIM
CALIX SANGUINIS MEI,
NOVI ET AETERNI TESTAMENTI:
MYSTERIUM FIDEI:
QUI PRO VOBIS ET PRO MULTIS
EFFUNDETUR
IN REMISIONEM PECCATORUM.

U ovim esencijalnim riječima Pavao VI izostavlja “misterium fidei” – tajna vjere; u hrvatskom su stavljene iza podizanja Euharistije)* 

Ipak, još uvijek su se čuvale riječi “pro multis” “za mnoge”. Ovo je isječak misala Pavla VI, u kojem se promjene ne ograničavaju samo na “pro multis”, već i izostavljanje “mysterium fidei”, plus još par stvari koje sada ne možemo tretirati:

Ali malo nakon toga, nakon što je Vatikan dao dozvolu prijevoda Biskupskim Konferencijama, počelo se mahom prevoditi sa “za sve” umjesto “za mnoge”. Tako na primjer,

njemački:

portugalski:


španjolski:


talijanski:


slovenski:


hrvatski:


na francuskom se koristi nejasno “mnoštvo”:

Dok su u engleskom govornom području ostavili na kraju “za mnoge”:


Jer je u USA ovo pitanje dovelo do teološke polemike: jedan svećenik objavio je knjigu u kojoj je izlagao moguću nevaljanost takve mise, ili barem njeno dovođenje u pitanje. Zbog toga su u Americi preveli ponovno sa “za mnoge”. Također u Španjolskoj prošle godine uveden je prijevod “za mnoge”. Benedikt XVI naime tražio je 2006. da se ponovno u misale stavi “za mnoge” umjesto “za sve”. Također i Hrvatska Biskupska Konferencija, kako znamo, smijala mu se u lice: ostaje “za sve”.

Zašto je bitno “za mnoge” i ne “za sve”; uostalom, kako je to i sam Isus Krist rekao na Posljednoj Večeri?

Tridentiski Sabor to lijepo objašnjava: “Iako Bog hoće da se svi ljudi spase, to spasenje postaje efektivno ne kod svih, tj. kod “mnogih”, jer za spasenje je potrebna i ljudska suradnja”.

I zbog toga je to Krist i rekao pri uspostavi temeljnog sakramenta. I vjerujem da je to bila jedna od njegovih najvećih boli, znajući da njegova Muka ne će svima donijeti spasenje, makar on to žarko htio… jer svi ljudi to ne će željeti. On, Bog, to je vidio i znao. I zbog toga je Riječ Božja tako i govorila.

Eto, tako prijatelji moji, tako je zašto su Bonaventura i Ljudevit itd. preveli samo Bibliju nakanski pogrešno – bio “izgovor” kakav bio – da se ti ne bi slučajno pitao kad čuješ na misi “za sve” a ono čitaš u Evanđelju “za mnoge”: pa otkud ova razlika?

Jer njima je prvo njihova “teologija” prema kojoj podvrću i samu Riječ Božju. Kad bi mogli. A ne mogu. U neistini – da ne kažem laži – su kratke noge. (O dosta toga još i dublje)

Komentari

Pročitajte cijeli članak

O dosta toga još i dublje

Jesu li ikad mediji širili toliko laži kao danas?

Objavljeno

- datum

 MAINSTREAM NA VRHUNCU    Širiti laž nije od jučer:

Dok su one odlazile, gle, neki od straže dođoše u grad i javiše glavarima svećeničkim sve što se dogodilo. Oni se sabraše sa starješinama na vijećanje, uzeše mnogo novaca i dadoše vojnicima govoreći: »Recite: ‘Noću, dok smo mi spavali, dođoše njegovi učenici i ukradoše ga.’ Ako to dočuje upravitelj, mi ćemo ga uvjeriti i sve učiniti da vi budete bez brige.« Oni uzeše novac i učiniše kako bijahu poučeni. I razglasilo se to među Židovima – sve do danas.” (Mt 28: 11-15)

Čovjek razmišlja na osnovu podataka. Na osnovu ovih, preko logičnih principa dolazi do zaključaka, odnosno do određenog mišljenja.

To perfektno znaju oni koji vladaju svijetom. Zbog toga sve glavne medije imaju pod svojim rukama. Počinju kontrolirati i internet, i nekad se pitam do kada ću moći pisati na blogu.

Nakon dostavljanja određenih podataka, trebaš koristiti odobrenu logiku, a ta je: politička korektnost (nekad se to zvalo kod nas “moralno politička podobnost; u međunarodnom komunizmu to je malo preinačeno). Na taj način, budući živimo u “slobodnim i demokratskim sustavima”, osigurava se jednako mišljenje među skoro 80% pučanstva o određenim temama. Zbog toga: osigurano je produženje vlasti iste klike, jer bili “ljevica” ili “desnica” to su lice i naličje iste realnosti: monete, čije vlasnike dobro poznajemo.

Moraju stvari gadno, gadno otići niz brdo prije nego što mase počnu dolaziti sebi.

Jest, Putinovo mješanje u talijansku politiku je krivo jer odjednom više od 50% je euroskeptično. To što ilegalni senegalci prave hršum po Firenci, to je ništa, to se tebi “čini” i “priviđa”:

Jer dok smo mi spavali, Putin je pobijedio na talijanskim izborima:


U Istočnoj Guti Asadov režim vrši masakr, tako trebamo vjerovati. Tamo se junački bore sirijski borci za slobodu, taman tako. 

[Na plakatu koji poziva na molitvu za Siriju, slika djeteta koje bježi sa ocem iz Mosula – oslobođen ovaj pod vodstvom USA. 9000 mrtvih, ali to nije moglo smetati nikom.]

Civili žele napustiti Istočnu Gutu, ali snajperisti im ne daju van. Potrebne su im žrtve da posluju sa njima. Takav je način rada islamskih fanatika. Uostalom, praktično isti modus operandi koristila je i Sarajevska vlada u zadnjem ratu, kako čak potvrđuje i The New York Times prvog kolovoza 1995: armijski snajperisti su pucali na svoje vlastite građane:


Dok je realnost ovakva: drugog ožujka, 14 mjeseci nakon oslobođenja Alepa od Al Qaede, ponovno je otvoren glavni gradski park:


Dok prošlog petka, petka u korizmi dakle, kršćani u Alepu nisu imali pametnijeg posla već doći na Put Križa u Katedrali Sv. Franje:


Zaključak: ne vjeruj im ništa! Ne vjeruj ništa tom talogu! Koristi razum, razmišljaj svojom glavom. Čuvaj vjeru, i preko nje i s njom širi istinu i zdrave poglede na svijet. 

Traži oko sebe one koji su spremni dati i svoj život za Istinu. Uvijek ih ima. Samo preko njih dolazi pravi preporod.

O dosta toga... blog

Komentari

Pročitajte cijeli članak

O dosta toga još i dublje

Hollywood i mentalna projekcija

Objavljeno

- datum

 THE BATTLE CRY OF PEACE    “Bojni krik mira” –  bio je crno bijeli nijemi film snimljen 1915, u jeku prvog svjetskog rata. Bilo je potrebno stvoriti svijest o učestvovanju u prvom svjetskom ratu na savezničkoj strani, svakako. 

Film prikazuje apsurde scene iskrcavanja njemačkih vojnika – kao da bi bili divlji huni – i to iz podmornica i zlostavljanja američkih građana u samom Njujorku. Predsjednik Theodore Roosevelt podržavao je produkciju filma i odobrio učestvovanje cijelog bataljona kao ekstra glumaca (naslovna slika).

“Četiri pera” (The Four Feathers), 1939.


Film koji osuđuje “kukavičluk” britanskog časnika koji ostavlja vojnu službu u Sudanu. Odbačej od prijatelja i zaručnice, vraća se na scenu i pokazuje svoju hrabrost. 

Počinje drugi svjetski rat. Prijavi se!

“Narednik York” (Sergeant York) – Gary Cooper glavni glumac -, šest tjedana nakon napada na Pearl Harbor.


Film prikazuje život Alvina York, američkog heroja iz prvog svjetskog rata. Izvrstan strijelac u svojoj mladosti, u jednom trenutku uzme odluku biti pacifist. Ipak, spletom okolnosti mijenja mišljenje i odlazi u rat, gdje će postati američki vojnik sa najviše odlikovanja.

Kršćani, umrite u ratovima koje niste tražili, ali kojima niste znali svjesno i organizirano pružiti pravi otpor.

“Vatrene kočije” (Chariots of Fire), 1981.


Eric Liddell (na ramenima), je škotski evengelist, rođen u Kini, sin škotskih misionara. Vratio se u Škotsku na studij, da bi se poslije vratio u misije. Talentirani trkač na kratke staze, priprema se za olimpijadu 1924 u Parizu.

Harold Abrahams je židov (na slici podržava ruku Eriku), također sprinter. Osjeća se zbog svog židovstva “ugrožen” i ne prihvaćen u Britaniji, “anglosaksonskoj i kršćanskoj”. Kroz sport želi vidjeti svoju afirmaciju.

Eric je dosljedan sa svojim principima: ne želi trčati u nedjelju jer se “nedjeljom ne treba raditi”. Usprkos osudi vlade spram njegovom postupku, stavljen je u trku od 400 m, gdje postiže zlatnu medalju kao i Harold na 100. Erikova gesta je ta koja pomaže Haroldu pobijediti na 100 m!

Eric Liddell gine 1945. u komunističkoj revoluciji u Kini, gdje je bio zatočen kao misionar. Cijela Škotska ga je oplakivala.

Ali poanta filma je ova: kršćani trebaju biti judeofili i pomagati židovima u njihovim projektima.

Velika većina protestanata su judeofili/cionisti.

Lista čuvenih židovskih glumaca. I oni koji kontroliraju Hollywood.

***

Osvrt: kako se može postići da izvjesna osoba misli na odgovarajući način?

Preko pisane riječi i preko slika i filmova. Za misliti, potrebno je polaziti od podataka. Kojim podacima ti raspolažeš? Tko ti ih stavi ispred tebe? Koja je njihova vjerodostojnost? Čemu služe?

Poanta: pazi na ono što čitaš; još više na ono što gledaš. Posebno ako trebaš da odgojiš djecu i mlade.

Potrebno je posavjetovati se. Traži pametnijeg i mudrijeg od sebe. “Vlastiti stav nije dobar savjetnik”, govori Sv. Pismo. I: “Vidiš li mudra čovjeka, brzo ga posjeti i neka stopala tvoja obrišu njegov prag”. Loša čitanja mnoge su odvukla na stranputicu. S vjesrskog stanovišta, idi na sigurno predkoncilsko štivo.

O dosta toga još i dublje – blog

Komentari

Pročitajte cijeli članak

Facebook

Popularno